Monday, April 07, 2014

REVIEW SDN daripada Noraini dan Nur Amirah Syafiqah


Noraini Abd Aziz


Review untuk novel Setiap Detik Nafasku {SDN }
Assalamualaikum…
erikan ulasan ( terasa macam pengulas pro la pulak) sekali lagi tahniah kepada Dhiya dengan penghasilan novel terbaharu ini, yg secara otomatiknya telah menjadikan novel hasil garapan Dhiya kini 7 buah kesemuanya. Well done ! Lebih setahun me
Sebelum saya mem
bnanti buah tangan dari Dhiya Zafira selepas terhasilnya TBK akhirnya pada hari Selasa yang lalu (1/4/2014), SDN telah berada di tangan saya. Perasaan saya,..tentunya sgt teruja. Sungguh! Melihat cover SDN sahaja membuatkan saya tidak sabar-sabar untuk membaca SDN…it so tempting!
SDN secara peribadinya bagi saya sangat SPECIAL & RARE . Sebelum membaca saya membayangkan SDN seperti 3 novel Dhiya sebelum ini TBK, HBR & JKP (Action-pack). Jangkaan awal saya meleset. Rupa2nya SDN adalah sebuah novel cinta. Novel cinta yg bukan biasa2 tetapi special! Kerana novel cinta ini lain dari yg lain. Jika 3 novel Dhiya yg terdahulu hero2nya merupakan LAW ENFORCEMENT sebaliknya SDN heronya adalah EX-CONVICTED!.Ini menjadikan keinginan saya utk mengetahui kenapa si pesalah diangkat sebagai hero semakin membuak-buak.
DZAR THALHA karakter baru ciptaan Dhiya mmg RARE. Dingin di luar hangat didalam! Saat saya membaca novel ini hilang terus bayangan Jimmy mahu pun Rif. Walaupun Izz & Sid ada diselitkan dlm SDN namun watak Dzar Thalha sgt menyerlah. Dia seorang lelaki jika ada di alam nyata akan menarik perhatian ramai wanita..really! Harus membaca SDN untuk mengenali Dzar Thalha. Watak AZRA QAIRINA pun sangat menarik. She’s a fighter in her own way. Ara sangat outspoken.Thumbs-up utk Dhiya yg selalu menjadikan heroin novelnya seorang wanita yg kental. Walaupun Ara tidak hebat beraksi spt Auni, tapi saya suka Ara yg alert dan berterus-terang. Dhiya always made us proud being a woman.
Sejujurnya, SDN menjanjikan ceritera yang menarik. Setiap helaian perlu dibaca utk kesinambungan cerita. Flashback Dhiya Zafira mmg superb! Sangat teratur lokasi & kejadiannya. Bahasa dan ayat yang digunakan ringkas tetapi bermakna. SDN sebenarnya sebuah novel cinta yg luar biasa. RARE. Tidak hairanlah kenapa Dhiya Zafira mengambil masa yg lama menyiapkannya kerana SDN really something. Kisahnya bukan sekadar kecewa kerana menunggu, tidak juga berbalah kerana cemburu ada orang ketiga bukan juga tentangan keluarga kerana darjat dan harta. SDN ada isu yang lebih besar yang membuatkan pembaca craving for more. Momentum disetiap bab membuatkan saya teruja untuk menyelak helaian seterusnya! . Overall, SDN mmg berbaloi untuk dimiliki. SDN ada segalanya. 582 mukasurat yang dipenuhi pelbagai emosi. Ada rasa cinta,humor,aksi,kasih sayang,pengkhianatan,penyesalan,cemburu,dendam. Semuanya telah diolah dengan baik oleh Dhiya Zafira. Syabas dan tahniah sekali lagi untuk Dhiya Zafira. Semoga Dhiya akan terus menghasilkan karya yang bermutu seperti ini. All the best.
p/s – suka jgk dgn watak tempelan staff Bella Rosa II…mcm comel je kan


salam kak dhiya zafira.

Saya nak buat review juga boleh? Hihi. Dalam masa 4jam saya habiskan utk baca novel terbaru akak. Couldnt stop sebab habis je satu bab rasa macam tertanya2 apa jadi strsnya. Ni nak baca kali kedua pulak. Hehe
Seriously, saya suka karya akak! Dzar dan Ara complete each other. Baca bab 1 pun dah rasa suspen. Tak terjangka pun yg sbnrnye dzar tu anak hisham. Dan yg jht sbnrnye izhar bkn rashid. Jalan cerita yg xdjgka. Masa baca, skjp senyum2, karang tba2 airmata mengalir. Lagi2, part yg Ara luahkan perasaan dia dekat .mak da pasal Alin. But seriously good job! Membuatkan lagi tertarik nak beli is cover novel ni. Tangan yg terikat dan rose, macam sesuatu! Suka layanan Dzar. Malu tapi mahu dekat Ara. Novel SDN akan jadi favourte saya. Sama macam JKP & TBK yang dah macam nak lunyai sebab asyik repeat nak baca. Haha. Tahniah kak dhiya! Good luck in others upcoming novels.

Dhiya ~ Saya terpaksa highlite beberapa perkataan utk memastikan pembca yang masih belum membaca tidak hilang rasa suspennya..hehehe
Untuk kedua mereka ini saya ucapkan berbanyak terima kasih kerana menyokong karya saya...mudah2an anda juga berasa perasaan yang sama ketika membaca SDN ini.

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...