Saturday, October 06, 2012

REVIEW TBK

 Salam...

Blog yang bersawang lagi...nantilah bila saya rajin2 sikit nanti..saya update ya..sementara itu saya akan pos segala komen dan review yang saya dapat mengenai tertulis buat kita ini...


 Dari Lin Adnil 


salam kak dhiya...

dah lama saya abis baca tbk..tapi tak sempat2 nak komen..huhuhu oleh kerana saya takleh tido skarang..maka saya mengambil keputusan untuk mengomen..heheh
akakkkkk sangat bestt..saya suka sangat semua part...mengenal jimmy dari sisi lain..jimmy yg nakal..selamba..hahaha seronok di awal perkenalan jimmy dengan auni..gaduh..tak suka tapi bila timbul itu rasa..sangat sweettt..bila jimmy ngan auni sama2 berlawan ngan org jahat..saya dapat rasakan hero and heroin dalam action movie..btul la kan kak..bila kita tau yang he/she is the one..kita tahu itulah masanya jodoh dah sampai..tempoh perkenalan bukannya ukuran..

tbk sangat complete dalam menguasai semua perasaan..sedih..marah kelakar..malu..aishh semua adalah..kalau kak dhiya nak tau..saya baca asyik terhenti2 sebab sangat berdebar nak tau apa perasaan saya lepas setiap babak..

dalam tbk juga saya dapat tau perkembangan afi ngan rif..walaupun tak banyak tapi cukuplah sekadar melepas rindu.. dannn part yg paling saya suka ialah apabila kak dhiya sangat bijak masukkan sedikit pengenalan kief dalam tbk..walaupun ibarat sebesar hama tapi effectnya orang akan semakin teruja menunggu kief beraksi..satu perkara lagi saya fikir begini..kief adalah abang eddy..eddy adalah salah satu daripada kembar enam..secara tak lansung dalam kief's story nanti mungkin saya akan tahu perkembangan kembar enam tu nanti..kalau tak banyak mungkin sedikit sekadar melepas rindu..heheheh bagaimana aturannya tentu kak dhiya yg lebih pakar..

hurmmm kalau kak dhiya nak suruh vote terus terang saya kata saya takleh nak vote..setiap novel akak ada kelas tersendiri..semuanya five star..semua memikat hati saya dan belum ada yang mengecewakan..yang penting action story kak dhiya saya tak rasa macam baca kartun..so real..kalau kak dhiya ingat saya pernah bagi tau kak dhiya saya ada baca action novel pastu saya rasa macam baca kartun sbb macam tak logik je kan..tapi bukan pada novel kak dhiya..story2 akak sangat real dan sangat tinggi dari tahap kartun..

kalau akak atau adak pihak yang berhajat nak layar perakkan novel akak ni..saya pasti ia akan jadi action movie yang meletup if dapat dihasilkan sehebat orang putih punye action movie..

ok lah kak..rasanya dah banyak saya tulis tu..rasanya saya pun takyah highlight mana2 part yg saya suka..sbb semua part saya suka..kalau nak ceritakan...sampai malam esok pun blm tentu habis..apa yang penting..tbk mmg terbaik..penantian yang sangat berbaloi...and akak please teruskan menulis..hasilkan lagi action novel yang hebat2 lepas ni..dan saya akan jadi big fan kak dhiya yang paling setia..huhuhuhu..serius ni tauu

setakat ini dulu..semoga apa yang saya dok bebel kat atas tu akan jadi pembakar semangat akak untuk selesaikan kief's story..can't wait...jumpa lagi kak dhiya..wassalam....

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...