Saturday, June 25, 2011

Mini Karnival di Kedah


Salam...

Entri yang tertangguh setelah sekian lama. Dan kalau hendak diikutkan, sememangnya banyak cerita yang masih belum saya ceritakan...malas adalah penyumbang sebab yang utama. Saya mahu berkongsi satu cerita...projek JIWA KACAU saja lepas untuk set pertama. Walaupun masih ada sedikit pembetulan dan penambahan yang perlu dibuat, namun saya sudah mendapat greenlite untuk meneruskan ke set ke 2 pula. Dan jika, segalanya berjalan lancar, saya mahu berhenti di set ke 3 sebelum kembali mengadap Jimmy's Story. Saya sudah mendapat banyak sekali pertanyaan supaya menyambung kisah jimmy ini dan ramai juga yang bertanyakan bilalah jimmy akan terbit di pasaran. Aduhai...berat saya mahu menjawab kerana Jimmy sememangnya belum bertemu titik noktahnya lagi. Dan saya tidak tergesa-gesa mahu menyudahkan kerana saya tahu, apa-apa pun Jimmy akan diterbitkan utnuk tahun hadapan...InsyaALLAH...Jadi..untuk masa terdekat, saya tumpukan dahulu pada jiwa kacau ini.
Alahai...cerita yang berlainan dari gambar ya..Tak apalah..kita sambung lagi perihal Mini karnival ini yang julung-julung kali diadakan oleh pihak Karangkraf yang luar dari negeri..hehehe..Kalau dahulu seringkali diadakan di Shah Alam atau KL sahaja. Kali ini Sg.Petani menjadi pilihan. Lalu, saya dan beberapa teman penulis dari utara ( Taiping - penang - kedah - perlis) dijemput untuk memeriahkan karnival ini. Aleya Aneesa pula diimport khas de KL, kerana antara kami semua, novelnya memang sedang hot di pasaran. Saya suka je bila Aleya ada..ada teman untuk hu ha hu ha sikit. Bukan tidak berkawan dengan lain-lain penulis, cuma antara saya dan Aleya sudah rapat...jadi faham-faham sajalah ya...hhehehe..
Di sana, saya bertemu dengan beberapa rakan FB yang sudah berjanji mahu bertemu. Malah ada di antara mereka yang begitu rajin membawa kesemua buku2 saya untuk ditandatangani. Waduh...terharu gue...Iyalah kan..saya dulu pun sebelum menjadi penulis rasa excited je kalau dapat berjumpa dengan penulis yang saya minati..jadi sekarang ini..saya melalui pengalaman yang sama...dan kali ini, saya pembaca yang menyukai karya2 saya. saya menemui Lieza Eija, Shakila, kak Suzana,  Iliana dan adiknya Atikah..(antara beberapa nama yg saya ingat kerana FB). Dan sungguh saya rasa terharu(berapa kali nak ulang ni)...bila Illiana dan Atikah, begitu beria-ia menyakinkan saya bahawa mereka memang sukakan buku2 saya terutamanya JKP..ALHAMDULILLAH...saya memang bersyukur sangat-sangat seandainya pembaca dapat menerima penulisan saya...dan setiap kali saya menurunkan tandatangan, soalan yang sama kedengaran..." Jimmy bila nak siap?" Aduh...jiwa kacau..jiwa kacau..huwaaaaa.....




No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...