Tuesday, October 05, 2010

Menjemput Bidadari


Salam...

Saya mahu berkongsi sebuah lagu yang baru saya jumpa sebentar tadi. Lagu ini saya google selepas saya membaca novel VERSUS karya HLOVATE...di mana di dalam buku tersebut ada part lagu ini. Sebelum ini saya memang tidak pernah mendengar sama ada tajuk atau bagaimana dengan lagunya. Tapi...setelah mendengar...saya tidak boleh berhenti.... Bagi saya lagu ini amat menarik dan sedap didengar oleh halwa telinga. Jadi..kepada sesiapa yang belum pernah mendengar, saya mahu sekali berkongsi dengan anda semua..dan terima kasih pada HLOVATE (yang misteri itu)..kerana memperkenalkan lagu ini di dalam bukunya...
Bila yakin tlah tiba

Teguh di dalam jiwa
Kesabaran menjadi bunga

Smentara waktu berlalu
Penantian tak berarti sia-sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri
Laksana Zulaikha jalani hari
Sabar menanti Yusuf Sang Tambatan Hati
Di penantian mencari diri
Bermohonkan ampunan
Dipertemukan
Segera kan ku jemput engkau bidadari
Bila tiba waktu kutemukan aku
Ya Ilahi Robbi
Keras ku mencari diri
Sepenuh hati
Teguhkanlah ku di langkah ini
Di pencarian hakikat diri
Dan ijinkan ku jemput bidadari
Tuk bersama menuju-MU mengisi hari
Kini yakin tlah tiba
Teguh di dalam jiwa
Kesabaran adalah permata
Dan waktu terus berlalu
Penantian tak berarti sia-sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Adam dan HawA

Turun ke bumi terpisah jarak waktu
Di penantian mencari diri
Bermohonkan ampunan
Dipertemukan
Bidadari tlah menyentuh hati
Teduhkan nurani
Bidadari tlah menyapa jiwa
Memberikan makna

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...