Wednesday, October 20, 2010

20102010 - MOU???

Salam...

Hari ini 20102010. Tarikh yang cukup cantik, yang tak akan berulang lagi. Tarikh di mana rata2 orang akan memilih untuk mengadakan majlis tunang, nikah atau sebagainya. Oleh kerana 20102010 ini jatuhnya pada hari Rabu, jadi tidak banyaklah orang yang menggilakan tarikh ini seperti tarikh 10102010 yang berlangsung 10 hari yang lalu.
Saya juga tidak mahu melepaskan peluang untuk membicarakan mengenai tarikh ini. Mood memblogging saya masih belum ada. Namun, kalau saya menulis N3 ini esok hari sungguh tidak kena rasanya. Kepada pembaca setia blog saya, mungkin tahu apa significantnya tarikh ini kepada saya. Sebab apa ya?
Kalau nak tahu, 20102010 ini merupakan tarikh tamatnya MOU saya bersama Lynn Dayana. Tarikh keramat sepatutnya kami berdua menyudahkan manuskrip masing-masing dalam tempoh 3 bulan. Bermula 20072010 dan tamatnya 20102010. 3 bulan. Adakah kami berdua sudah meletakkan titik noktahnya? Hmmmm...JANGAN HARAP. hahhahaa....sukarnya rasanya hendak menyiapkan mss dalam masa 3 bulan ini. Tarikh ini saya tetap tak bergerak di mukasurat 227. hanya 130 pages sahaja lagi dan saya seakan tak mampu mahu menulis. Masa mula2 merasakan harapan untuk siap agak mustahil, saya mahu tetapkan sekurang-kurangnya saya melepasti 200 pages. Namun lynn memberi semangat, katanya saya mampu untuk sampai ke 300. Semasa saya tgh dilanda idea dahulu..saya bersetuju dengan kata-katanya. Saya yakin saya boleh cecah ke muka 300. Tapi...bila otak saya jammed....saya tak boleh buat apa-apa lagi dah. Nak paksa memang tak jalan..langsung terus kekal pada pages itu.
Tak apalah...saya nak buat target baru boleh tak? Kena siap Sebelum habis bulan november ini..rasanya boleh kot..hahhah.atleast tahun ini saya menyambut birthday dengan dada yang lapang sebab mss sudah siap...hmmm....ok...saya kena stop sekarang...bilalah nak siap kalau asik memblogging dan berfb ni?

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...