Thursday, July 22, 2010

Malang tak berbau

Salam....

Semalam jantung saya hampir terputus. Semalam saya tak pernah berasa gabra tahap maksima....buatlah apa pun, saya boleh kawal lagi perasaan takut dan gementar saya tapi semalam....Fuh....
Pagi-pagi lagi saya tidak masuk lib saya..saya pergi ke Selinsing dan Bukit Jana untuk melawat Lib2 bawah seliaan saya. tepat pukul satu saya keluar dr Bukit Jana...so...saya malas nak balik rumah untuk lunch sebab tahu emak saya pon keluar dengan kakak saya. Jadi, saya ke Taiping sentral utk beli lunch. On the way nak balik lib saya, ( saya ikut pej pos Kamunting), saya dengar bunyi dentuman masa saya nak masuk kiri. Saya ingat saya dah langgar tembok tepi jalan tu...tapi bila saya pandang belakang, jantung saya mmg terhenti saat tu bila melihat seorang budak lelaki tersembam ke jalan.
Saya tekan brek. Ya..ALLAH...mmg terkejut dah saya...saya mmg tak nampak dia langsung...saya tak tahu salah siapa..tetapi saya anggap saja ini salah saya sebab dia budak sekolah...hmmm...
Saya tgk dia boleh bangun..dengan kaki terjengket-jengket...saya terus pergi dekat dia...minta maaf..tanya keadaan dia....saya terus ajak dia pergi klinik. Nasib baik kawan dia ada kat situ. Kawan dia tolak motor dia n parking sementara kat sekolah All Saints dan dia naik kereta saya. Hmmm....waktu launch...hari tu pulak semua klinik tutup. Aduh...saya melilau cari klinik di seluruh kawasan kamunting tu. Last..saya tanya dia..nak pergi hospital tak...sebab kalau tgk keadaan dia pun mmg bukan dilayan di wad kecemasan pun..abis-abis kerana beratur ambil nombor jugak.
Dia kata, dia ok...hmmm..mmg banyak soalan saya tanya dia...nak pitam tak..pening tak? macam-macamlah saya tanya...( hmmmm tiba-tiba feeling saya ni mcm Afi tanya Rif mcm2 bila dia eksiden..hahahahhahaha)
lepas tu saya buat benda yang paling takut saya nak kena buat....jeng...jeng..jeng....telefon emak dia. saya dah memang rasa cuak dah...takut emak dia serang saya...tapi ALHAMDULILLAH..bila saya terangkan keadaan sebenar, emak dia tenang...tetap lembut...aduhai...saya pula rasa terharu.....
Saya parking kat klinik...so...saya dengan dia decide tunggu sampai klinik tu bukak pukul 2.30. Saya beli dia air n roti...isi perut dulu la kan...dah pukul berapa ni...kot2 budak tu pengsan..naya saya...
Hahaha...tgh2 dok gelabah tu...saya call emak suh dtg hantar duit...( Ya ALLAH...teruk betul saya ni)...maklumlah...gaji masuk hari ni...bru balik umrah pulak...baru lepas bayar bil telefon beratus2 yg kena block..lepas tu beli JKP kt Alaf beratus ringgit juga..so...saya mmg sengkek ketika itu. Emak yg mmg ada kt luar datanglah hulur duit kat saya...tq mak..nanti cheq ganti balik..hehehehhe....
Sementara menunggu tu parent budak tu datang...emaknya kerani di KEMTA...ayahnya cikgu..hmmmm..nampak bapak eh saya dah kecut balik..tapi sama pula mcm emaknya...tetap baik..cakap pun sopan saja...aduhai...baik2nya keluarga ni....
Masa jumpa doktor saya masuk sekali..hehehe..selamba badak je saya ni..macamlah ahli keluargakan?...dr tanya settle ke kes ni sebab kalau nak report polis dia tak nak terima...dia suh p hospital...dan emaknya kata...tak apalah doktor..settle kat sini saja..anak saya pun tak teruk sangat...Ya Allah...legaaaaaaaaaaa......
seperti biasa bila dah rasa bersalah ni...segala bil perubatan sayalah yang bayar...tak banyak mana pun.....bila saya offer nak repair motor dia, ayahnya kata tak apa...sikit je..siap tanya keta saya teruk tak...wah!......
Saya kata...jgn bimbanglah dengan keta saya tu...bengkok ke kemek ke..boleh di ketuk...kalau budak tu yg kemek..mahu saya depression sampai mati...aduhai....
Tadi..saya call emaknya tanya keadaan budak tu...emak dia kata ok...tak apa-apa...saya semakin lega...
Yang pasti...sekarang ni saya memandu mmg macam nenek tua sikit..heheheh....hmmmmm...nampak je motor saya fobia...aduhai.....

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...