Friday, November 06, 2009

Cameron lagi







Sabtu dan Ahad lepas, sekali lagi aku ke Cameron Highland. Masa pertama kali aku pergi masa cuti tahun baru cina awal tahun aritu aku dah tekad, aku tak akan jejakkan kaki ke Cameron. Bagi aku Cameron bukanlah sebuah tempat yang menarik. Kalau aku ni gila bunga mungkin aku boleh tutup sebelah mata tetapi pemandangan di sana amatlah tidak mesra pada mata aku ni. Dalam kata lain Cameron ni kotor. Aku pergi melalui Simpang Pulai lalu Kg Raja, Terla, Tringkap, Brinchang dan seterusnya Tanah rata. Dalam semua laluan ni, hanya Tanah rata sajalah yang nampak bersih sedikit. Yang lain2 tu...hmmmmm....
Walaupun aku dah malas nak pergi, tapi untuk kali ini aku pergi juga memandangkan aku harus menemani emak yang ada urusan di sana. Ditambah pula Sarah yang tidak pernah pergi, jadi aku pun tak kisahlah membawa dia ke sana. Kalau dulu kami pergi dalam 12 orang kali ni aku pergi berempat. Aku tinggalkan emak di Villa Dahlia dan aku menginap di Tanah rata.
Perjalanan kali ini lebih lancar. Kereta pun tak banyak sangat. Aku sudah membayangkan keadaaan sesak teruk seperti tahun baru cina aritu namun mujurlah ianya tak berlaku. Bila lepas check in ( konon2nya), aku lepak2 dulu sebab ingat nak berjalan lepas asar. Lepak depan tv dengan diselimuti toto yang tebal. Kali ni Cameron lebih sejuk dari dulu. Suasana di luar biasa saja namun di dalam apartment memang boleh jadi beku, walaupun tanpa kipas atau aircond.( memang tak adapun benda alah ni).
Aku juga tidak bercadang nak bawak Sarah ke ladang teh sg. Palas, sebab aku tak berani drive dengan jalan yang cukup sempit. Tapi mengenangkan hanya tempat itu sajalah yang membuatkan perjalanan ke Cameron ini berbaloi..aku beranikan diri juga.( dulu masa pergi adik lelaki aku yg pandu).
Mujur...kereta pun tak banyak, jadi perjalanan kami memang lancar. Aku drive terus ke atas sebab hujan lebat turun. Nak parking bawah memang jenuh nak berjalan hujan2 begitu. Walaupun ada amaran jangan parking kat situ...aku buat2 tak nampak ajelah...
Masa perjalanan balik memang mencabar adrenalin aku..masa tu orang semakin ramai...dan kereta yang masuk semakin banyak. Siap dengan beberapa buah bas lagi. So..kalau sesiapa yang dah ke sana..bolehlah bayangkan bagaimana kereta bertembung dengan bas. Kereta aku pun hampir2 terlanggar batu besar dek kerana nak beri laluan punya pasal. Dan semasa berjaya memandu keluar...aku pasang tekad semula...that's it..aku tak akan datang sini lagi dah....hahahha...

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...