Tuesday, December 18, 2007

lega.....

SALAM...
Saya kembali setelah lama bertapa di hadapan laptop mengejar target sendiri. Alhamdulillah aku berjaya menyiapkannya. Khamis lepas ada perjumpaan dengan penulis2 alaf di Taman seni Islam di Shah Alam dan aku pun ambil peluang yang ada menyerahkan manuskrip tersebut pada editor aku. Aku pun tak pasti mss aku kali ini ok ke tidak...bagi aku ok ler...hahahaha..apa pun ia perlu dinilai dulu dan kalau tiada masalah insyaallah akan diterbitkan. Bila? Aku sendiri tiada jawapaannya. Semua penulis sekarang memang sibuk dengan mss masing-masing. semuanya hendak mengejar pesta buku tahun depan. Peluang aku? Entah...kalau ada tu adalah. kalau tak ada...aku bersyukur juga sebab aku mampu menyiapkannya mengikut target yang aku tentukan. sekarang ni aku boleh menarik nafas lega dan meneruskan projek untuk novel ke 3.
Mengikut kata en. Nord, pastikan setiap novel yang diterbitkan, hasil dan penerimaan pembaca bertambah baik dan bukannya semakin menurun. Dengan persaingan yang semakin sengit ni, pembaca boleh sahaja memilih siapa penulis yang dia mahu. Kalau novel kita tidak sebaik yang diharapkan, mungkin pembaca tidak mahu membaca novel kita lagi. Memang betul kata en. nord. Hendak memuaskan hati semua pihak dan hati sendiri memang payah. apa yang perlu, kita lakukan dengan sebaik mungkin. aku akan melakukannya sebaik mungkin. Insyaallah.

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...