Tuesday, October 02, 2007

oh laila...

salam...
Menjenguk ke blog Laila Kamilia sekejap untuk mencari berita terbaru tapi hampeh...rupanya dia tagged aku...wah2 siap cakap aku yang suka menyepikan diri..hahahha...
oklah...8 perkara tentang diri aku...
1. Mood tak pernah stabil. entahlah benda ni rasanya sejak azali lagi aku macam ni. ada masanya aku peramah macam nak rak...ada masanya aku diam, sediamnya. so laila..bila aku menyepi tu faham-fahamlah ya...
2. kuat berangan. dulu masa kecik2 aku selalu bayangkan kalau aku duduk di angkasa mcm mana space ship aku, macam mana aku nak perang lawan musuh.hiihih bila tengok a girl from tomorrow teringin nak jadi Alana. bila tgk kartun toriton, aku teringin hidup dalam laut lak. berangan jadi ariel pun selalu gak..ahaks...bila tgk voltron, aku teringin jadi macam depa. bila tgk wolverine, aku teringin jadi makwe dia..hahaha sekarang ni kalau berangan pun mengenangkan hero n heroin novel aku...dengan beranganlah aku dapat membina karekter mereka.
3. Aku cepat naik darah. kalau tak kena gaya aku boleh mengamuk. kalau aku tgh marah jangan cuba bercakap dengan aku. kena bagi aku cool down dulu..kalau aku bercakap tu maknanya aku tak berapa marah. tapi kalau dah diam tu...hihihi AWAS. tapi aku cepat sejuk. besar macam mana pun salah orang pada aku, bila dia minta maaf aku boleh maafkan. kalau tak aku jadi pendendam. hmmm....buruk2 betul perangai aku ni.
4. Pendengar yang baik...dulu kawan2 yang bermasalah selalu jumpa aku minta nasihat. hahaha..yang kelakar tu selalu minta nasihat bila gaduh ngan pakwe sedangkan masa tu aku bercinta pun tak pernah.
5. cakap direct - setengah kata mulut laser tapi bagi aku lebih baik berterus terang daripada makan dalam...tapi aku direct pun ikut keadaan juga. tak adalah sampai ke tahap mulut celopar.
6. Aku sanggup berhabis duit dengan benda yang aku suka esp buku n cd. Kakak aku pernah sound aku, kalau selagi kasut aku tak koyak n rosak jangan harap nak ganti. kalau buku tuh...anytime .hahaha nak buat mcam mana. aku memang tak suka beli kasut n abiskan duit dekat kasut....baju...barang mekap...apa2 lagi. perempuan normalkah aku ni?
7. Aku suka belanja family aku makan. tapi bila dengan kawan2 aku yang akan dibelanja..hahaha..selalunya Lynn Dayana yang rajin keluar duit...ahaks...
8. Aku sensitif orangnya. di balik perawakan yang serius n garang aku ni penyedih sket. kalau kena gaya sedih aku senang menangis tapi dalam family air mata aku yg paling liat nak keluar. so dapatkah anda bayangkan betapa sensitifnya ahli keluarga aku yang lain.

3 comments:

LK said...

terima kasih daun keladi. aku rasa bila dah baca banyak2 tag ni yang nampak sangat novelis ni suka menangis ek....eeee tak malu....

Lynn Dayana said...

haha, Yalah Dhiya, laila tak reti menangis! Dia power! Amboi... aku aje rajin belanja? ALa, aku tunggu giliran ko yg dpt royalti, then aku akan jeng,jeng,jeng...

dhiya zafira said...

lily...wah2..kira ko nih hati batu ya? ahaks....

lynn...momantai...nanti bila2 aku belanja ko pulak ya...

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...