Monday, January 29, 2007

aku suka dia












Siapa suka dengar lagu2 sepanyol? Tak kiralah, shakira ke, ricky martin ke,alejandro sanz ke, chayyene ke? Kalau anda minat, tandanya kita sekepala...hihihih...
Aku nak kenalkan satu nama baru....baru tak baru pun dia ni dalam 5-6 tahun jugaklah dah terkenal, tetapi dalam pasaran Malaysia ni mungkin korang tak pernah dengar nama dia. DAVID BISBAL. kenalkah korang dengan nama ni? Kenal...ok...kalau tak? kesian korang...hihihi..
Aku pun tak tahu mcm mana sebenarnya minat aku menjadi2 dengan lagu latin ni. padahal yang belajar dan mengajar bahasa sepanyol ni kakak aku. gamaknya aku berjangkit daripada dia. semenjak tu aku kumpul kaset ricky martin, cd sons by four ( yg terkenal dengan lagu citer mis tress hermanas tu) dan David bisbal.
Sebenarnya kalau korang nak tau, si david ni juga berasal dari rancangan realiti. ala ala2 akademi fantasia tu. tapi di spain dipanggil operation triunfo. masa kakak aku di sana, tulah keje dia. dok gila tgk rancangan tu. yerlah...nak keluar berjalan pun, dialah satu2nya perempuan dan manusia melayu di santiago tu...so, terperap dalam bilik sajalah.
Masa dia balik raya, dia ada bawak beberapa cd peserta2 operation triunfo ni. dia kata " cuba hang dgr semua lagu yg david bisbal nyanyi...best sangat. aku pun cubalah dengar walaupun sepatah haram pun aku tak faham. dan bermula dari detik itu, aku menjadi peminat setia david bisbal.
sayangnya, albumnya tidak dipasarkan di sini, walaupun di sepanyol dia merupakan artis yang terkenal sekali. dia juga pernah memenangi album latin terbaik bg newcomer dlm anugerah grammy award beberapa tahun yg lalu.
Bila kakak aku balik dari spain, album si david ni tak keluar lagi. yg ada pun dia nyanyi lagu orang lain. So, tak berpeluanglah aku n kakak nak dapatkan lagu dia.
bulan 5, tahun lepas, kakak aku p london. aku siap pesan, walau apa pun yg berlaku, hang wajib bawak balik cd dia. fuh nasib baik kat london ada. agak mahal 12 pound, tapi kakak aku tak fikir panjang, terus sambar jer....
Kalau korang berpeluang dengar lagu esta ausencia, camina y ven, condenado A tu Amor, permiate senora dan banyak lagi, korang akan faham kegilaan aku ni...hihihi

p/s -lagipun david ni cuteeeeeeeeee sangat dengan rambut kerinting dia...ahaks...

4 comments:

Unknown said...

Cantik rambut... huhu...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Abang Long said...

hai... kalaulah abang long masih bujang .... nampaknya tak ada harapan lah nak pikat dik Mar .... hehehehehehahahahaha ....

dhiya zafira said...

Opah de, hahah...rambur kerinting halus...tgk rambut dia ingat maggie jer.......


abang long....
nasib baik abang dah kahwin ....ahaks

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...